Veelgestelde vragen

Benieuwd wat je nu precies kunt verwachten van ons? Hieronder delen we de meest gestelde vragen van klanten. Staat uw vraag hier niet bij? Stel hem gerust via info@onlineincasso.nl .

Ik heb een aanmaning ontvangen

Als je een aanmaning hebt ontvangen kan je naar de link app.onlineincasso.nl/zaken/inloggen gaan. Bekijk de incassozaak en communiceer rechtstreeks met jouw schuldeiser.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Als je een betalingsregeling wilt treffen kun je naar de onderstaande link gaan. Hier kun je inloggen met je toegangscode en pincode die je hebt ontvangen via de aanmaning. Als dit niet lukt kun je contact opnemen met de schuldeiser over de betalingsregeling. Debiteuren kunnen inloggen via inzien.onlinincasso.nl

Wat is een aanmaning?

Via een aanmaning laat de crediteur (de schuldeiser) weten dan de debiteur (de schuldenaar) nog een openstaande factuur heeft. Een aanmaning wordt verstuurd als de betalingstermijn van de factuur is verstreken.

Wat betekent debiteur

Een debiteur is iemand die een schuldeiser geld schuldig is

Wat betekent crediteur?

Een crediteur is iemand die nog geld moet ontvangen van een debiteur.

Hoe kan ik de status van mijn incassozaak zien?

Klanten kunnen inloggen via app.onlinecasso.nl

Hoe krijg ik toegang tot jullie webportal?

Klanten kunnen inloggen via app.onlinecasso.nl Indien u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u hier een nieuw wachtwoord aanvragen. Bent u ook uw gebruikersnaam vergeten? Stuur dan even een mail naar info@onlineincasso.nl Debiteuren kunnen inloggen via inzien.onlinincasso.nl De gegevens waarmee je kunt inloggen staan in de e-mail of brief.

Welke informatie kan ik in de webportal vinden?

Op de webportal vindt u informatie over al uw lopende en gesloten dossiers. Per dossier kunt u details rondom deze zaak inzien. Ook kunt u per dossier documenten bekijken en uploaden..

Kan ik de incassoprocedure tussentijds stopzetten?

Het is mogelijk om een incasso-opdracht tussentijds stop te zetten. Wij ondernemen dan (voorlopig) geen acties meer tegen uw debiteur

Wat gebeurt er nadat ik mijn incassozaak heb overgedragen?

Nadat u uw incassozaak heeft overgedragen, ontvangt u onmiddellijk een e-mail dat uw gegevens succesvol zijn overgedragen. Uw incassozaak komt bij onze afdeling Intake terecht. Zij koppelen de juiste specialist aan uw zaak. Binnen 24 uur ontvangt u een opdrachtbevestiging per e-mail en nog wat extra informatie van uw zaakbehandelaar. Ondertussen gaan wij direct met uw zaak aan de slag. Er worden allerlei gegevens van uw debiteur opgevraagd en onze eigen database wordt geraadpleegd om zo een goed beeld van uw debiteur te vormen. Die informatie wordt gebruikt om een goede strategie voor uw incassozaak te kunnen bepalen. Daar starten we overigens direct mee: uw debiteur kan vandaag nog een sommatie van ons kantoor verwachten, met daarin het verzoek om direct te betalen.

Zelf een incassotraject opstarten?

Als ondernemer is er niets vervelender dan een slecht betalende klant. Jij houdt de regie; wij zorgen ervoor dat je facturen betaald worden. Snel, gemakkelijk en online.

Vier tips voor een efficiënter debiteurenbeheer.

Het klinkt misschien wat gek, maar als ondernemer ben je in belangrijke mate bepalend voor het betaalgedrag van jouw klanten. Op het moment dat je een strak debiteurenbeleid voert, betalen klanten aanzienlijk sneller dan wanneer je een ‘soepel’ beleid voert. Veel ondernemers denken dat ze bij een strak debiteurenbeleid de relatie met hun klant op het spel zetten. Online Incasso geeft je tips hoe je op een klantvriendelijke manier toch snel je openstaande facturen kunt innen.

In vier stappen naar incasso.

Eenmaal een zaak gestart, wijst Online Incasso jouw klant op verschillende manieren en meerdere momenten op de openstaande vordering. Dat begint vaak met een e-mail en kan worden opgevolgd met telefonische herinneringen (via sms en / of belrobot) of het sturen van een brief. Jij bepaalt zelf welke middelen je inzet en wat de doorlooptijd van het traject moet zijn. Bovendien kun je het hele proces nauwgezet volgen via het platform van Online Incasso.

KVK rekent op meer faillissementen en bedrijven die stoppen.

De komende maanden zullen meer bedrijven dan de afgelopen periode stoppen of failliet gaan, stelt de KVK op basis van eigen onderzoek. Veel ondernemingen staan er na twee jaar coronacrisis niet goed voor en hebben een hoge schuldenlast.

FactuurSturen.nl nieuwe partner van Online Incasso.

Om onze online incassodiensten voor zoveel mogelijk ondernemers toegankelijk te maken, zorgt het team van Online Incasso ervoor dat haar software met uiteenlopende administratie- en facturatiepakketten is te koppelen. Een koppeling met Online Incasso stelt gebruikers van een facturatie- of administratiepakket in staat om heel eenvoudig en online een incassotraject te starten.