Veelgestelde vragen


Benieuwd wat je nu precies kan verwachten van ons? Hieronder delen we de meest gestelde vragen van klanten. Staat je vraag hier niet bij? Stel hem gerust via info@onlineincasso.nl .

Waarom zou je moeten kiezen voor Online Incasso?

Online Incasso biedt een laagdrempelig incassotraject aan van hoge kwaliteit. Je kunt eenvoudig je facturen uploaden, je zaak starten en volgen. Maar ook kun je het elk moment pauzeren of stopzetten, zo heb je bij Online Incasso de volledige controle over het incassotraject.

Hoe werkt Online Incasso?

Online Incasso biedt de software om zelf een incasso in gang te zetten. Dit kun je doen om een niet-betaalde factuur te incasseren bij je klant.

Welke kosten maak ik met Online Incasso?

Voor de gehele incasso van Online Incasso betaal je slechts € 19,95. Dit tarief is eenmalig en onafhankelijk van het te vorderen bedrag. Wettelijke incassokosten mogen in rekening worden gebracht bij de debiteur.

Hoe kan ik de status van de incasso inzien?

Klanten kunnen inloggen via app.onlinecasso.nl

Hoe krijg ik toegang tot jullie webportal?

Klanten kunnen inloggen via app.onlinecasso.nl Indien je het wachtwoord bent vergeten, kun je hier een nieuw wachtwoord aanvragen. Ben je ook je gebruikersnaam vergeten? Stuur dan even een mail naar info@onlineincasso.nl Debiteuren kunnen inloggen via inzien.onlinincasso.nl De gegevens waarmee je kunt inloggen staan in de e-mail of brief.

Welke acties worden er uitgevoerd door Online Incasso?

Online Incasso biedt een software progamma aan waardoor je gemakkelijk een incasso kunt aangaan. Online Incasso wijst jouw klant meermaals en op verschillende manieren op de openstaande facturen. De manier waarop bepaal jij! Van digitale of telefonische herinneringen tot het bezorgen van een brief; het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

Kan ik de incassoprocedure tussentijds stopzetten?

Het is mogelijk om een incasso tussentijds stop te zetten. Wij ondernemen dan (voorlopig) geen acties meer tegen de debiteur

Welke informatie kan ik in de webportal vinden?

Op de webportal vindt u informatie over al je lopende en gesloten dossiers. Per dossier kun je de details rondom deze zaak inzien. Ook kun je per dossier documenten bekijken en uploaden.

Wat is een aanmaning?

Via een aanmaning laat de crediteur (de schuldeiser) weten dat de debiteur (de schuldenaar) nog een openstaande factuur heeft. Een aanmaning wordt verstuurd als de betalingstermijn van de factuur is verstreken.

Wat betekent debiteur

Een debiteur is iemand die een schuldeiser geld verschuldigd is.

Wat betekent crediteur?

Een crediteur is iemand die nog geld moet ontvangen van een debiteur.

Ik heb een aanmaning ontvangen

Als je een aanmaning hebt ontvangen kan je naar app.onlineincasso.nl/zake/inloggen gaan. Bekijk de incassozaak en communiceer rechtstreeks met jouw schuldeiser.

Hoelang duurt een incasso?

Het minnenlijke incassotraject is binnen 30 dagen afgerond. Het is mogelijk om eenvoudig en snel een minnelijk incassotraject te pauzeren of stop te zetten.

Wat houdt een kredietrapport in?

Wil je weten hoe het gesteld is met de kredietwaardigheid en het betaalgedrag, dan kun je een kredietrapport opvragen via Online Incasso. Voor een klein bedrag van € 7,50 ontvang je een overzichtelijk, gefundeerd en actueel financieel rapport over het betaalgedrag en de kredietwaardigheid van jouw potentiële klant.

Wat is een minnelijke incasso?

Via een minnelijk incassotraject doet Online Incasso er alles aan om de schuldenaar te laten betalen, zonder tussenkomst van de rechter.

Wat is gerechtelijke incasso?

Gerechtelijke incasso is een optie als minnelijke incasso niet heeft gewerkt. In dit geval is het aan de rechter om te beslissen.

Wat is een pré-incasso?

Via een pré-incasso wijst Online Incasso jouw debiteur vriendelijk en op juridisch correcte wijze op de openstaande vordering. Een groot voordeel is dat het erg effectief is, dit komt doordat vreemde ogen dwingen. Een pré-incasso wordt verstuurd, zowel via e-mail als een fysieke brief.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Als je een betalingsregeling wilt treffen ga je naar de onderstaande link. Hier kun je inloggen met je toegangscode en pincode die je hebt ontvangen via de aanmaning. Als dit niet lukt kun je contact opnemen met de schuldeiser over de betalingsregeling. Debiteuren kunnen inloggen via inzien.onlinincasso.nl

Ik heb een inhoudelijke vraag over mijn ontvangen aanmaning.

Online Incasso levert alleen de software voor een minnelijke incasso. Voor inhoudelijke vragen blijft de schuldeiser zelf verantwoordelijk. Daarom verzoeken wij om contact met de schuldeiser op te nemen.

Ik ben het niet eens met mijn ontvangen aanmaning.

Als je het niet eens bent met de aanmaning die jij hebt ontvangen kun je het best zo snel mogelijk contact opnemen met de schuldeiser waarbij je de schuld open hebt staan.

Ik heb de factuur al betaald.

In het geval dat je de factuur al hebt betaald maar nog wel brieven, e-mails of een ander soort vorm van contact krijgt kun je het beste zo snel mogelijk de schuldeiser contacteren.

Verstuur een aanmaning, start een incasso of vraag een kredietrapport aan.

Als ondernemer is er niets vervelender dan een slecht betalende klant. Jij houdt de regie; wij zorgen ervoor dat je facturen betaald worden. Snel, gemakkelijk en online.

Betekenis incasso en efficiëntie voor ondernemers.

Een incasso is een proces waarbij een schuldeiser stappen onderneemt om een openstaande vordering te innen. In de bedrijfswereld verwijst het naar het innen van betalingen voor geleverde goederen of diensten. Het incassoproces begint wanneer een factuur niet op tijd wordt betaald en de schuldeiser stappen onderneemt om de verschuldigde bedragen te ontvangen.

Wat is kredietwaardigheid? Alles wat je moet weten, voor financiële verantwoordelijkheid.

Wat is kredietwaardigheid? Iedere ondernemer zou het antwoord op deze vraag moeten willen weten. Het is een belangrijk onderwerp in het zakenleven. Niet alleen zelf wil je bekend staan als partij met een hoge kredietwaardigheid, maar ook als je een samenwerking aangaat met een prospect wil je van tevoren achterhalen of zij niet bekend staan als wanbetaler. Op basis daarvan kun je beslissen of je de samenwerking wel of niet aangaat. Meer weten over kredietwaardigheid en hoe je zelf kunt nagaan of jij of een andere partij kredietwaardig is? Daar lees je in deze blog meer over.

Incasso met behoud van klantrelatie: zo krijg je je facturen wél betaald.

Als ondernemer ken je het waarschijnlijk wel: klanten die niet op tijd betalen. In eerste instantie wacht je hoopvol af, maar na verloop van tijd stuur je vriendelijke herinneringen via e-mail of app. Uiteindelijk bel je zelfs om een poging te doen de betaling binnen te krijgen. Maar wat als de klant in financiële problemen zit en zich verstopt? Het is lastig om druk uit te oefenen, want boven alles wil je je klant niet verliezen. Tegelijkertijd levert het jou de nodige frustratie en stress op, en kom je mogelijk in de financiële problemen door het niet betalen door je klant(en). Gelukkig hebben wij de oplossing: OnlineIncasso.nl.

Een WIK brief: wat is het, wat kun je ermee en wat houdt het precies in?

Iedere ondernemer komt een keer in de situatie dat er een WIK brief verstuurd moet worden, wanneer de facturen laat of zelfs niet betaald worden. Dit is erg frustrerend en zorgt voor de nodige stress. Voordat je overgaat naar het nemen van juridische stappen, is het van belang dat je eerst op een nette en vriendelijke manier jouw klanten verzoekt de betaling alsnog te voldoen. Als je met deze situatie te maken hebt gehad, heb je vast weleens gehoord van een ‘WIK-brief’. Wat is een WIK brief precies, wat kun je ermee en wat houdt deze brief in? Dat lees je in dit artikel.